24 February 2013

cita2 saya ialah...

-tajuk mcm karangan budak sekolah rendah je..-


malaih nk buat pendahuluan..kite terus pergi ke isi keyyy..hiii

aku ade banyak cite2..mmg da banyak kali tuka cite2..sampaikn aku pun tak tau nak jadi ape..
dulu kn..mase kecik2 tomey2 dulu kn cite2 nk nk kje pejabat...pejabat??? hahha..aku pun tak tau nk pnggl ape..sbb selaluuu tgk drama2 yg deorang belakon dlm pejabat..hahha terpengaruh!! so, aq pn cite2 la nk kje pejabat..hahha budak2 kn..

bila masuk sekolah rendah ada cikgu tanya cita2 apa..cita2 aku masa tu nk jd cikgu..tgk keje cikgu mcm bes je..bile masuk sekolah menengah da x hingin jd cikgu da ,lps tukn teringin jd pramugari..hik hik :P..then,bila masuk darjah 6 aku teringin nak jadi jururawat plakk..hahah..ad sekali tu aku kene buat latihan sivik..ad soalan tnya cita2 apa & reason knp bercita2 nk profession ituu..so,aku tulis la jururawat sbb gajinye lumayan..kecik2 da mata duitan kauu..hhaha

bile masuk sekolah menengah plakk cite2 nk jd dokto..tp bile msuk form4 x minat plak nk jd dokto..pastu tuke kpd akauntan..pastu x minat la plak jd akautan..so,cite terbaru aku ialah.. JURUTERA KIMIA..hii..jurutera kimia ni kne terer subjek kimia,fizik & addmath..insyaALLAH bole..

Pekerjaan Yang Dikelas Di Bidang Ini Antaranya:
  • Jurutera Kimia Petroleum Dan Gas
  • Jentera Kimia Cat Dan Varnis
  • Jurutera Kimia Baja
  • Jurutera Kimia Produk Farmaseutikal
  • Jurutera Kimia Makanan
  • Ahli Teknologi Plastik
  • Ahli Teknologi Getah, Dll
aq minat petroleum dan gas /produk farmaseutikal tuuu..:)

No comments: