2 January 2013

dunia baruku

assalamualaikum..actually aq tak tau nak buat pendahuluan acanne...tp, memang klu nk tulis karangan pendahuluan yg susah nk buat (aku sorang je kot) so, terima la pendahuluan yg kucar kacir ni.. *STARIGHT TO THE POINT LA EH*

aku knci jam pkol 5:30am tp ku bangun pukul 6:30am *tepuk tangan sume...* aku siap pukul 7 am.kalau tak pukul 7 da bole bla pergi sekolah tp I forgot sesuatu (mai da bahasa rojak) ermmm..lupa ikat tali kasot -.- tengah ikat tali kasut tu abang aku mai tanya tengok aku pakai kasot jenama TME UP

abang aku:berapa ratus kasut tu??
aku:*hamboii kayanya bapak hang..:P* berapa puluh je pun (sbenarnya aku pun tak tau harga..main amek je sbb bkn aku yang bayar heheh)  aya (yes..my nickname) beli kat sebelah HARI-HARI tu je..

pergi sekolah abang aku hantar naik kereta(ngade taknak naik basikal da)..sampai depan sekolah tu..sebelum masuk pintu pagar tu... baca bismillah dulu then, jumpa kawan2..mula2 nampak kawan aku sorang tu aku hai2 je la..pastu nampak lagi kawan aku lagi sorang hai2 lagi..tiba2 aku nampak gadis pakai beg warna hijau yg membelakangi aku..tp, aku tak kenal sapa dia aku wat donno..then,aku pandang tempat lain.ada plak org cuit belakang aku plak  lepas tu..aku pusing belakang..

aku:laaaa hg ka umiiiiii  (rupanya dia yang gadis beg hijo tu..huhu)

aku pun pergi la kat dia..#chit-chat2# dgn dia sampai la mse untuk perhimpunan..erggghhh!! (benchinya)

time perhimpunan macam besa..nyanyi lagu negaraku,negeri perak,dengar ''tazkirah'' pagi2.. sebelum habis perhimpunan nyanyi lagu sekolah (aku tak nyanyi puunn..hihihi) tiba msa untuk bersurai.pelajar diminta pergi ke kelas masing2..aku masuk kelas 4 science2 yg ada subjek kimia,fizik,math,addmath,sejarah,prinsip akaun,ekonomi asas,b.melayu,b.inggeris & p.islam(bio takdak) .matapelajarn pertama iaitu addmath..mula2 blurr gak apa yangg cikgu ajaq ni tak tau..bila diamati lama2 baru faham..oooooooooooo mata pelajaran kedua BI (klu x silap :P) BI cikgu bagi pengenalan je dlu.seterusnya kimia last sekali prinsip akaun..pastu balik.pastu makan.pastu pergi solat zuhur.pastu dengaq lagu sat.pastu tengok tv.pastu solat asar.pastu on9 fb.pastu update blog..:D

*tahukah anda baju sekolah yang anda pakai itu dibuat drpd petroleum*  cikgu habaq masa belajaq kimia tadi..baru tau..  (tau la hampa da tau lama da..aku ni budak baru belajar je puunn )

the conclusion is,, first day kami rilek2 dlu..chill.tggu la seminggu dua lagi terhambat dek kerja skolah bak gunung everest yg tak runtuh-runtuh * ok tak baik bersangka buruk awal2..-.- (tp first day pun da bg homework da..redha sajaa..satu je ok tak banyak..hihi)

#budak lpsan SPM hampa takyah dok bajet la tak sekolah da..nnt ,masok U keja hampa lagi banyakkkkkk llaaggii penat..hahhahha :D gelak kejam


secara keseluruhannye alhamdulillah aku happy first sekolah..^^  *aku tak tau title entry ni ada kena mengena ke tak.. *sambal jari telunjuk di hidung sambil kening angkat sebelah*

No comments: