13 December 2012

kalaulah TAK gagal!

aku nak cita sat msa trial PMR dlu..pada suatu haaaaarriiiii...


mse result trial PMR dlu kn.. aku kn..penah fail sejarah tau sbb aku paling benchi subjek tu...nak bce buku teks sejarah mmg takda selera habaq kat hangg!! then, terpaksa ulang periksa sejarah balik sbb cikgu nk bgi lulus..(baik hati cikgu tu)..subjek sejarah ni mmg aku target lulus je sbb klu nk target A mmg x dapat la..so,untuk trial PMR dlu aku bajet dgn x sedar diri mcm org koma tu dgn konpidennye rse exam sejarah utk trial ni pn aku akn lulus sbb exam yg sebelum tu pn aq lulus even tak bace buku (penat bce sbb x de fullstop ea??!! ok! tarik napas balik dan hembuskn slowly ''lowly'')..tu yg berlagak tak hengat tu..hihi
tp maybe ALLAH nk duga aku @ buat aku ''wake-up'' maka aku fail xm sejarah tu (betul 21/60.hebaq x? :p)..ok!! jujurly,mmg malu :P (naseb bek ad kwn fail jugokk). betula kate org disebalik kejadian itu mmg ad hikmah!! hikmahnye ialah aku da mula sukakan subjek sejarah..aq da mula belaja sungguh2 ..aku da mula jd budak ''nerd''..aku da mula habiskn setengah waktu aku ulang kaji sejarah..dan aku dpt jugakla kuasai sejarah even blaja ''last minute'' ;) disebabkn kegagalan tulah alhamdulillah aku dapat jwb 52 soalan sejarah yg betul dripda 60 soalan (cek kat internet x twu la tepat ke x 52 tu) tp,sbelum aku cek kat internet aq cek dgn kwn2..mula2 aku kira aq dpt 50 je..lps tu cek kat internet dpt 52..ermmm ntah la tgk la result nnt..so, pengajarnnye..sbenrnye gagal tu bukan menjadikan kite lemah..no2!! tak sama sekali..bukan jugak alasan kite putus asa.. ye!! aku da rasai kegagalan itu..dan sebenrnye..kegagalan itu la menjadikan kite semangat,yakin,kuat & berjaya..kegagalan tak bermakna kita bodoh kecuali org yg buat bodoh bila dye gagal so,layak lah dia digelar bodo kannnn..-sapa setuju angok2 kn kepala 100 km/sejam-..aq rasa klu aq tak fail sejarah mse trial tu maybe aq x kn dpt jwb soalan 52 yg betul (IN SYA ALLAH)..disebabkn kegagalan tula yg menjadikan markah exam kite manaik (klu kite berusaha)...kn? kn? heheh so, jom berterima kasih pda kegagalan! ehh??!! -- '' patutnye kite tak perlu jeles kat org yg tak gagal tu sbb deorang la patut jeles dgn kite..hahah (ayt budak yg penah gagal xm cenggini la)

-kalau tak gagal kita takkan tersedar- 

subjek len x mau cita!! as'salam..kbai!

ceghita ni takda kna mengena dgn yg mati..tp,ad kena mengena dgn yg belom mati iaitu aku! hahha..cita ni bukan bertujuan nk riak,belagak @ takabur semata2 tp, just nk bg pengajaran :)

No comments: