13 June 2012

urrgghh i hate ya!

wei..aku benci  banget kat dye...aku tak sukew dye tulah! suka sangat menyakitkan hati aku..aku da banyak kali da bersaba ni!! tak tahu berapa lama lagi aku boleh bersabar..ish! sampai bila? sampai bila? so,kesimpulannya...aku benci dia sangat!!

haaa....suspen tak?? hahahha..jangan risau,lakonan jetuh..dan ada kena mengena dengan yang hidup..jujurly,kebanyakkan orang disekeliling aku dibenci oleh aku..ermmm kalau boleh aku nak pergi jauh dari ''mereka''..aku taknak tengok muka2  yang aku benci ni..menyampah arr!! kadang2 orang tu tak buat salah pun dengan aku tapi bila aku tengok muka sidia aku jadi menyampah(bukan benci)  tengok muka dia..hahhah (adakah ini normal?)

tapi,bila aku fikirkan balik..kenapa tergamak pulak aku nak benci? padahal '' mereka'' banyak tolong & beri kemudahan untuk aku buat kerja..ish! kejamnye.. :(
tips:bila aku benci seseorang, aku akan ingat balik kebaikan yang dia dah buat kat aku..then,aku akan rasa tenang..kalau aku asyik fikirkan ''kejahatan'' yang dia buat kat aku, aku jadi lagi berdendam..so,aku just fikir positiv..fikirkanlah apa kebaikan yang dia dah buat kat kita..aku jarang tak suka kat orang tapi, aku selalu benci kat orang hahaha( lagi sekali, adakah ini normal)

even orang tu banyak sakitkan hati  daripada tak menyakitkan hati kita, just cuba ingat bila dia tolong kita bila susah & segala kebaikan  dia( aku dah ulang berapa kali entah kat entry ni)..hik hik...yup! aku mengaku,memang susah nak buat macam ni..tp, cuba la dulu ! kalau tak boleh jugak,jangan tunjukkan kat ''dia'' yang kita benci kat dia(memanglah kena buat macam tu)..bila jumpa dia..ok! senyum... :)

sikit je tips ni..klu nak pakai,pakai jelah ye..tq! TATA

as'salam

No comments: