18 August 2011

CORETAN apa-apa je la...:P

assalamualikum....
alhamdulillah...minggu exam sudah selesai..

dapat jugak la jawab dengan baik..walaupun belaja ''last minute'' je....hahhaa..dah biasa buat macam ni...sudah menjadi budaya pulak!!


 okay..aku suka belaja ''last minute''..ala..korang ngaku je la..esok exam hari ni korang study kan..betol tak???mengaku je la..hhahah..

kalau yang tak suka berlaja ''last minute;; tu bagus la..tap,boleh percaya ke????urmmm...ok2..aku caye la...korang pandai kan...:P

 ada sedikit tips bagi orang yg suka berlaja ''last minute'' ni..

1.lepas korang dah haibis solat subuh kan,,korang teros ambil buku terus pegi study..study la mne yang patot..aku kalau subjek yg aku tak suka tu..aq tak study pn..dlm exam..kasi hentam sajalah!!hihihihi..tapi,result nasib baik tak teruk..sederjana je..


2.masa dalam perjalan ke skolah tu..cbe refresh otak korang yg banyak habuk tu...cube cuci2 bagai bersih..letak la daia,downy,top atau boomm!!hahaha..macam2 ada...pilih je mne nk..cuba ingat mna yang korang ingat..nanti dalam exam..tak la otak blurrrrr.....

3.tanya kawan solan mana yang tak faham

okay..yg ni je tips yang selalu aku buat..hahhaha..amcam,,boleh paki tak??boleh kn...huhuhu..selamat mencuba!!!



************************************************************************************
eh....nak kemane tu??belom habis lgi cik adik...hahhahada lagi story mory ni..

okay macam ni ceritenye...CERCITE CERCITE~~~:D
pada suatu hari,burung2 pun berkejaran..clap!!eh...tiba2 teringat cite kak limah balik rumah..hahha..sory2..

ok..jagan marah...saba2..

al-kisah...peristiwa ni berlaku bila hari terakhir exam...hari tu ad exam math,geo sivik..tapi,yang paling takut subjek math...hehhehe...math ni aku serius kalau time berlaja..salaah sau subjek feveret aku tu..suke2!!!(gedik)

sampai je kat sekolah..ajak kawan beli koperasi jap..sebab nk beli pensil..balik dari koperasi tu ingat nak study dengan kawan yang teman pegi koperasi ni...sampai je kat kantin(kami kene berkumpul di kantin sebelum masuk kelas)ada kawan aku minta tolong ajakan math,,aku math ni tak la terer sangat..tapi,soalan-solan yang dia suruh ajarkan tu..alahmdulillah..dapatlah aku mengaja..tiba-tiba tersa diri macam jadi cikgu pulak..hahha...ramai jugak la aku ajar kawan2 aku ni....hehheheh...alahmdulillah..nasib baik deorang semua faham..hihih..

*tibalah waktu exam..mula2 math..alhamdulillah..soalan aku dapat jawb...tapi,sebahagian kecil(kecil je ye)aku blurrr..hahhah..then.geo pulak..tengah buat exam geo tu..tiba2 sedar protector xtak de atas meja...wah!!gelabah aku...lepas mintak kebenaran nk ambil protector dari cikgu..tengok2 dalam beg..barang yang dicari gagal dijumpai...waaaaaaaa....


aku inhgat aku da bawak da...rupanya tertinggal..:(..sebenarnye aku bawa 2..tapi,lagi satu tu aku bagi kawan aku pinjam...aku yang salah..aku ingantkan bawak 2..rupanay..INDAH KABAR DARI RUPA..hahhahha...lepas balik la kat tempat duduk...protector tu aku guna nak ukur bearing,,lepas tu aku ukur pakai otak je la...aku bayangkan je la protector tu atas kertas tu..hahah...guna akal yang ALLAH dah beri k!!..


lepas habis geo tu pergi solat...then.masuk dalam kelas buat persediaan untuk sivik plak..tapi,aku malas nak baca buku sivik..aku cerita la kat kawan yang aku bg pinjam protector tu..ades..menyesal palk aku cerita kat dia..sebenarnya tak de niat apa2 pn..sje nk cite..then,dia pn minta maaf..tapi,aku tak kesah la..lepas tu dia bagi aku duit RM1..aku da tolak da tawaran dia tu..tapi,dia degil nak bg jugak..da rezeki kan..terpaksa la terima..tq sayang,,


ok habis..aku mals da nak taip lebih2..
assalamualaikum..

TAMAT~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~












No comments: